środa, 2 kwietnia 2014

Ciasto czekoladowe z bazylią


Witajcie kochani !  Dzisiaj postanowiłam zrobić ciasto, na które przepis widziałam wczoraj w DDTVN. Zaciekawiło mnie z tego względu, że jest to ciasto czekoladowe w połączeniu ze świeżą bazylią. Musze przyznać, że  wyszło przepyszne. Nie dość, że jest mocno czekoladowe, wilgotne to wyczuwalna bazylia idealnie pasuje do słodkiego smaku. Na prawdę zachęcam, aby je upiec.
Jest bardzo proste do wykonania !

Ciasto czekoladowe z bazylią 

Składniki:
Ciasto
6 jajek
250 g gorzkiej czekolady (min. 50% kakao)
150 g masła, pokrojonego na kawałki
5 łyżek posiekanej bazylii
¾ szklanki cukru
3 łyżki mąki pszennej
 

Polewa czekoladowa
100 g gorzkiej czekolady
2 łyżki wody
2 łyżki cukru
2 łyżki masła
listki bazylii do dekoracji

Przygotowanie:

Ciasto:
1.Rozgrzać piekarnik do temperatury 180°C.
2.Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić z połową cukru na sztywna pianę.
3.Na wolnym ogniu rozpuścić czekoladę z masłem i cukrem, pod koniec dodać żółtka i mąkę, wymieszać. 

4. Do masy czekoladowej dodawać po kilka łyżek białek i bazylię, delikatnie wszystko ze sobą mieszając. 
5. Wlać masę do wysmarowanej masłem tortownicy (Ø 22 cm), piec w rozgrzanym piekarniku w temp. 180°C przez 25-30 minut.

Polewa:
Podczas pieczenia ciasta, w garnuszku podgrzać czekoladę, wodę i cukier, pod koniec dodać masło, wymieszać. Polewą polać ciasto.




(Przepis jest  Piotra Kucharskiego, który  skopiowałam z oficjalnej strony Dzień Dobry TVN)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz